sg
Jak informuje Polskie Radio Szczecin podpisy będą zbierane pod petycją adresowaną do Prezesa Rady Ministrów. - Brak głębokości 12,5 metra blokuje rozwój portu i zmniejszenie jego konkurencyjności - mówi Gracjan Dudek, jeden z członków założycieli Komitetu Społecznego "12,5 metra dla Pomorza Zachodniego". - Jeżeli będzie tu głębokość 12,5 metra to przyciągnie to inwestorów.
Pogłębienie tory wodnego to dla portów polskich w Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu sprawa priorytetowa. W światowych stoczniach budowane są coraz większe statki, bo armatorom bardziej opłaca się przewozić więcej TEU jedną jednostką. Ta tendencja wymusza na „płytszych” portach konieczność pogłębienia toru wodnego. Szczecin chce pogłębił tor do poziomu 12,5 metra, Gdynia – 14,5 metra. Koszty takiego pogłębienia dla toru w Szczecinie to nawet 1 miliard złotych, dlatego władze portu chcą uzyskać wsparcie z budżetu państwa.